E-Flowers

Veelgestelde vragen

Planten

In welke potten worden de planten verkocht?

Onze planten worden verkocht in potjes van 9 cm (zie foto hieronder)

 

of potten van 2 liter (foto hieronder). Op de identiteitskaart per plant staat de potmaat vermeld.

Bestelling

Wat als een product niet in voorraad is?

De meeste planten hebben we in voorraad en kunnen we onmiddellijk leveren. Is onze voorraad tijdelijk uitgeput, dan laten we je dit per e-mail weten.

Wat als ik een specifieke plant zoek die niet in de lijst voorkomt

Het kan voorkomen dat een plant niet is opgenomen in de lijst, maar we deze wel op stock hebben staan. Contacteer ons dus gerust.

Hoeveel bedragen de verzendkosten?

Hieronder vindt u een overzicht van de verzendkosten:

Benelux en Duitsland:

  • 0 - 24 stuks: € 9
  • 25 - 48 stuks: € 20
  • + 48 stuks: € 19

Kan ik ook planten afhalen?

De bestelling kan ook op bepaalde punten afgehaald worden na afspraak. Dit kan enkel in overleg en alleen op maandag tot donderdag van 18.00 u tot 20.00 u. en op vrijdag van 8.00 - 18.00 u.

Hoe weet ik hoeveel ik moet betalen?

Per plant zie je de prijs inclusief BTW.

Hoe kan ik betalen?

Je kan je bestelling bij e-flowers onmiddellijk online betalen met je kredietkaart. Tijdens het afrekenen kan je zelf kiezen welke betaalmogelijkheid jou het best past. Betaal je liever niet online, dan kan je het bedrag ook overschrijven op onze bankrekening. Let op, het pakje wordt pas verzonden na ontvangst van de betaling (dit kan enkele dagen duren). Wij gebruiken het betalingssysteem van Ogone, daarom is winkelen bij ons perfect veilig.

Verzending

Hoe snel ontvang ik mijn bestelling?

Indien de planten voorradig zijn en u de bestelling plaatst op maandag of dinsdag, ontvangt u de bestelling in België binnen de twee dagen.
Plaatst u een bestelling op woensdag tot zondag ontvangt u de planten pas ten vroegste op de eerstvolgende maandag indien de planten op voorraad zijn (dit om te vermijden dat de planten nodeloos in een depot het weeekend doorbrengen).

Kan ik mijn bestelling ontvangen als ik overdag niet thuis ben?

Natuurlijk, de pakketten worden door een koerierdienst bezorgd. Zij proberen vaak het pakket bij de buren af te leveren en laten ook een kaartje in je brievenbus achter.

Wat moet ik doen als er een probleem is met mijn bestelling?

Als er bij de ontvangst van de plant problemen zijn met de kwaliteit, contacteer je ons best binnen de 24 uur. Na overleg proberen we samen het probleem op te lossen.

Soortechtheid wordt gegarandeerd, hergroei niet (daar wij niet voldoende controle hebben over de behandeling van de planten na verkoop). Bij eventuele vergissing kan de vergoeding nooit hoger zijn dan de waarde van de geleverde plant.

Verzakingsrecht

Als koper op internet - waarbij de goederen verzonden worden en niet ter plaatse afgehaald, en indien het een particuliere consument betreft - heb je het recht om binnen de 14 dagen de bestelling terug te sturen. Als consument heb je het recht aan de verkoper mee te delen dat je afziet van de aankoop, zonder betaling van een boete en zonder opgave van motieven, binnen 14 werkdagen vanaf de dag die volgt op de levering van het product. Wij zorgen na ontvangst voor de terugbetaling van de goederen.  De verzendkosten blijven wel ten laste van de koper. Dit verzakingsrecht vervalt indien je de goederen komt ophalen. Je hebt dan immers de mogelijkheid de goederen te bekijken voor je ze meeneemt, het betreft hier dan geen verkoop 'op afstand' meer.

Verkoopsvoorwaarden

Onze verkoopsvoorwaarden kunt u hier terugvinden.